poniedziałek, 23 grudnia 2019

DZIEWCZYNKA Z ZAPAŁKAMI

Fabrice Backès, La petite fille aux allumettes 1 - źródło

Pinterest

Mała biedna dziewczynka
W zaułku ulicznym gdzieś stała,
W koszyczku pełno zapałek.
Niewiele dotąd sprzedała.

pravme.ru - źródło

Chłopczyk, co modły zanosił
Do Pana, by dał mu braciszka,
Wyszedł z mamą z kościoła
I coś chciał zobaczyć z bliska.

Koszyczek na mrozie gdzieś leżał,
Pudełka zapałek w rozsypce...
Obok - schłodzone ciałko...
I słychać gdzieś było skrzypce.

Tę rzewną melodię usłyszał
I podbiegł doń mały chłopczyna,
Schylił się nad zawiniątkiem:
- Mamo! To przecież dziewczyna!

Weźmy ją szybko do domu!
Rozpalmy ogień w kominku!
Pomóż mi podnieść ją z ziemi!
- Zróbmy tak, zróbmy, mój synku!

Ma teraz chłopiec siostrzyczkę,
To nic, że to nie braciszek.
Na półce gdzieś jest odstawiony
Od tamtych zapałek koszyczek.

- Już nie pudełkiem zapałek
Drwa rozniecamy w kominku.
W użyciu są zapalniczki,
Nikt nie chciał zapałek, mój synku.

Lecz przecież to nie zapałki,
Lecz dziecko biedne na mrozie
Było tam najważniejsze!
Co z ludźmi, z ich sercem, Mój Boże?


Writing boy with sister - Albert Samuel Anker


A teraz liścik napiszą 

Do wszystkich bajkopisarzy,
By smutnych bajek nie było,
Bo łezki płyną po twarzy.


23.12.2019 Teresa Czajkowska
Dla  Kuby, Niko 
 i Agaty  tutaj, która  zainspirowała autorkę do napisania tej bajeczki



ZAANGAŻOWANY KOT

Bohaterem tego wiersza jest kot, którego w miesiącu sierpniu 2018 zatrudniłam jako bohatera bajeczek - wierszyków pisanych dla cudownego, m...